als je op een appartement woont en de wasmachine gaat lekken

als je op een appartement woont en de wasmachine gaat lekken en daardoor krijgt de onder verdieping water schade, ben je daarvoor verzekert of trekt de verzekering zich dan terug want je had er een lek bak onder moeten plaatsen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Plafond en muren vallen onder opstal verzekering.
Als er een actieve VVE is dient die een opstal verzekering voor heel het pand te hebben. Die opstal verzekering dekt dan de kosten. Kijk het even na in de papieren van het huis.

Tip:

Wasmachine/vaatwasser
Een lekkende of slecht bevestigde aan- of afvoerslang van wasmachine of vaatwasser is een veel voorkomende oorzaak van waterschade. Zorg voor een goede bevestiging en controleer de slangen regelmatig op lekkage. Plaats een waterslot tussen de kraan en de aanvoerslang en plaats de wasmachine eventueel in een speciale lekbak. Sommige (af)wasmachines beschikken over een ingebouwd waterslot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn verzekeraars die het vergoeden, zoals bijv. Ing.
Basisdekking Inboedelverzekering:
De ING Inboedelverzekering heeft een zeer goede basisdekking. Uw spullen zijn standaard verzekerd tegen onder andere brand- en waterschade, schade door blikseminslag en diefstal. Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan:

Een lekkende wasmachine die uw tapijt ruïneert

Voor alle zekerheid zou ik de machine in een lekbak plaatsen, te koop bij gamma voor ca. 15.00.
Ik weet niet of je een huur- of koopappartement hebt, maar in mijn geval (huurwoning) was ik verplicht een lekbak te plaatsen. Er wordt niet op gecontroleerd, maar voor m'n benedenburen is het natuurlijk wel zo fijn. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou voor alle zekerheid een lekbak plaatsen.